Wykorzystanie odzieży reklamowej przez firmy w ramach promocji jej usług i produktów to zdecydowanie jedno ze skuteczniejszych i bardziej efektywnych narzędzi marketingowych współczesnego biznesu. Umieszczenie logo firmy na bluzkach, koszulach czy czapkach noszonych przez jej pracowników to nie tylko sposób na przywiązanie osób korzystających z usług firmy i jej zapamiętanie, ale też na wzbudzenie świadomości marki wśród tych, którzy wcześniej nie mieli z nią do czynienia, a logo na koszulce zobaczyli zupełnie przypadkowo.
Odzież reklamowa do firmy to zdecydowanie element istotny w kontekście promocji marki i jej usług na bardzo konkurencyjnym rynku. Czy jednak każda firma potrzebuje tego typu zabiegów? Jakie korzyści niesie za sobą firmowa odzież reklamowa?
Odzież reklamowa dla pracowników firmy
Inwestycję w odzież reklamową doceniają dziś zarówno małe, kilkuosobowe firmy usługowe jak i duże korporacje zatrudniające w kraju i na świecie setki, jeśli nie tysiące pracowników. Umieszczenie logo na odzieży ochronnej lub roboczej noszonej na co dzień przez pracowników podczas pracy z klientami pozwala znacząco zwiększyć świadomość marki i wypracować w umysłach klientów powiązanie jakości danej usługi z logo firmy, która je dla nich wykonała.
To właśnie tego typu podświadome połączenia wynikające z odpowiedniego lokowania logo marki sprawiają, że dana firma zyskuje większe zainteresowanie klientów niż jej konkurenci oferujący ten sam poziom usług. W końcu tak wiele opiera się dziś w biznesie na wywieranych wrażeniach wizualnych.
Odzież reklamowa kojarzona jest zwykle z gadżetami rozdawanymi i noszonymi podczas konkretnych eventów promocyjnych, jednak przytoczony powyżej przykład pokazuje idealnie jak wiele dobrego może zrobić tego typu odzież także w sytuacjach codziennych.
Nadrukowanie prostego logo firmy na odzieży noszonej na co dzień przez pracowników pozwala skutecznie wyróżnić ich na tle klientów obecnych w tym samym pomieszczeniu co pracownicy czy zbudować wizualne wrażenie większego profesjonalizmu firmy właśnie na podstawie przywiązania do kwestii tak prostych jak dresscode.
Jak wykorzystać odzież reklamową do promocji marki?
Odzież reklamowa dla firmy to nie tylko odzież z logo noszona przez pracowników w godzinach pracy, ale też cała gama odzieży rozdawanej i pokazywanej w trakcie specjalnych eventów i wydarzeń nastawionych na promocję danej firmy. Wysokiej jakości odzież z logo rozpoznawalnej marki można znaleźć dziś w upominkach dla nowych lub stałych klientów marki, wśród elementów promocyjnych na targach pracy, czy też nawet w sprzedaży detalicznej danej marki, szczególnie gdy jest ona rozpoznawalna w szerszym gronie klientów.
Z zabiegów takich korzystają najczęściej duże koncerny i międzynarodowe przedsiębiorstwa, jednak w dalszym ciągu jest to ciekawa propozycja zdecydowanie wpływająca na jakość reklamy w firmie.
Sama korzyść ze stosowania odzieży reklamowej ponad typowymi gadżetami jest dość widoczna, bo zarówno ta stosowana w formie standardowego ubioru pracownika, jak i w formie prezentów dla klientów stanowi bardziej widoczny, charakterystyczny i wartościowy element niż drobne gadżety z logo które prędzej czy później gubią się w gronie gadżetów innych marek. Przykładem mogą być tu koszulki z logo popularnej marki kurierskiej w kontraście do długopisu, który wiele osób gubi nawet przed opuszczeniem wydarzenia promocyjnego. Odzież promocyjna pozwala niewielkim kosztem dotrzeć do znacznych ilości potencjalnych klientów za pomocą widocznej, ale nie natrętnej ekspozycji na logo i wizerunek firmy. To często skuteczniejsze niż typowa reklama w telewizji czy Internecie!
Wysoka jakość odzieży reklamowej
Choć właściwie każda koszulka czy czapeczka może zostać wykorzystana do nadrukowania logo firmy, szczególnie w przypadku tej dedykowanej jako oficjalna odzież pracownicza warto przywiązać wagę do faktycznej jakości danej odzieży. Ta również wpływa wizualnie na wizerunek całej firmy, stanowiąc przykład solidności wykonania i reprezentując firmowe przywiązanie do wysokiej jakości produktów i usług.
Wśród najpopularniejszych materiałów wykorzystywanych do produkcji odzieży reklamowej pojawiają się dziś więc nowoczesne tkaniny oddychające, materiały impregnowane, Lycra czy wszelkie materiały techniczne wykorzystywane do produkcji odzieży roboczej, zapewniające optymalny komfort noszenia i świeży wygląd nawet po kilkunastu praniach i intensywnym użytkowaniu.
Ważnym aspektem wyboru odzieży reklamowej będzie oczywiście jej przeznaczenie oraz specyfika branży – w przypadku prezentów dla klientów będą to najczęściej koszulki reklamowe czy czapeczki, jednak jeśli odzież reklamowa ma służyć za uniform pracowniczy, logo może pojawić się też na spodniach, bluzach reklamowych, a nawet kurtkach. Odpowiednio dobrana odzież reklamowa niesie ze sobą wiele korzyści wizerunkowych i dla wielu firm stanowi dziś nieodłączny element strategii marketingowej, przynosząc zyski porównywalne z tradycyjnymi formami reklamy.